Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 8 iulie 2011

Cupon de răspuns internaţional circulat

Asemenea piese circulate în perioada interbelică sunt destul de rare. Piesa de mai jos este circulată în 1940. A fost oferită pe eBay în această săptămână. Piesa a fost adjudecată cu 52 dolari, după 9 biduri.

10 comentarii:

  1. Tu ce achizitionezi de pe eBay???

    RăspundețiȘtergere
  2. nu prea înţeleg care este roszul celor două timbre lipite şi ştampilate, fără destinatar nominalizat. ceste cupoane ştiu că se ştampilau la vindere, aşa cum am luat şi eu de la OP1 Bucureşti din Matei Millo, se puneau într-un plic şi se trimiteau destinatarului împreună cu scrisoarea, fiind un fel de "Răspuns plătit". Destinatarul schimba cuponul la poştă în ţara lui pe timbre pt. trimitere simplă. Nu înţeleg de ce s-au lipit timbrele acelea. Aveţi cumva idee?

    RăspundețiȘtergere
  3. Din momentul în care a fost pus în vânzare, până a fost utilizat pentru achitarea contravalorii unei trimiteri (dar înainte să-i înceteze puterea de circulaţie), tariful a crescut de la 16 la 20 de lei. Diferenţa de 4 lei trebuia să o suporte cineva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am să fac un articolaş pe tema aceasta, mâine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, e singura explicaţie. Mulţumesc. Scuze de deranj.
    Îmi iertaţi lipsa de curiozitate referitoare la ce cumpără alţii. Eu am cumpărat întotdeauna lucruri din sfera mea de interes şi la preţuri care mi s-au părut mie acceptabile ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cornelius Ionescu: şi eu vă mulţumesc, chiar nu este niciun deranj, din astfel de dialoguri au mai mulţi de învăţat (sau, dimpotrivă, mă poate contrazice cineva, că nu sunt eu învăţatul învăţaţilor). Şimţiţi-vă liber să întrebaţi oricând, orice!

    RăspundețiȘtergere
  7. cele ne circulate au valoare ? si ce istorie au in cateva cuvinte daca se poate? perioada in care au fot in circulatie ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Romeo: Da, au şi ele valoare. Dacă sunt noi (după 2005) valoarea este cea nominală. Cele mai vechi însă nu sunt catalogate pe nicăieri (în cataloage internaţionale). Depinde de cum se înţeleg vânzătorul şi cumpărătorul.
    În general însă, nu consituie niciunul rarităţi.
    Colegul nostru Gheorghe Tudor ştiu că a publicat (ce-i drept, într-un număr redus de exemplare) un catalog al lor. Dar nu îl am nici eu.

    RăspundețiȘtergere